tisdag 22 januari 2013

TELL ME SOMETHING I CARE ABOUT

Dag två på utmaningen och temat är frukost. Jag har försökt att lägga upp bilder, men det fungerar inte. Så jag får förlita mig på orden idag igen.

2. Frukost
Jag har en absolut favoritfrukost, som består av grekisk yoghurt, All bran, solrosfrön och linfrön. Den gör mig behagligt mätt och mättnaden håller i dig länge. Men innan jah äter brukar jag ta mina vitaminer med ett helt glas vatten och efteråt blir det kaffe och cigg. Ibland blir det annan yoghurt, som tex vaniljyoghurt, men helst sockerfri. Hos mamma blir det Kellogs special Red berries eller nötter och knäckebröd. Frukosten ska vara lugn, med en tidning eller mobil att läsa i. Och den ska passas in i morgonrutinerna, så att jag känner mig lugn och strukturerad. Jag blir inte riktigt människa innan jag fått i mig frukost och jag vill helst äta inom en halvtimme från att jag vaknat. På somrarna ska den avnjutas utomhus.

Ua, det är väl det jag kan säga om min frukost...

Inga kommentarer: