tisdag 26 januari 2010

BIG FAKE SMILES AND STUPID LIES, WHILE DEEP INSIDE YOU'RE BLEEDING

Jag är trött på att folk frågar hur det är. Jag är trött på att folk inte frågar hur det är. Jag är trött på att vara social. Jag är trött på att vara ensam. Jag är trött på att försöka förklara. Jag är trött på att inte ha någon att prata med.
Nej, det är inte sant. Men dom jag behöver mest är inte här. Och dom jag inte orkar förklara för är dom som frågar. Och fast jag har så många här, så känns det aldrig tillräckligt. Jag vill berätta och jag vill sitta tyst.
Jag vill inte ha några frågor. Hur ska jag kunna svara på era frågor, när jag inte kan svara på mina egna? Jag har inga svar. Jag kan inte förklara, inte berätta, inte rationalisera och jag har ingen aning.
Dessutom är det seminarier och föreläsningar och basgrupper och diskussioner och flera hundratals sidor som ska läsas. Så, nej, jag vet inte hur det är eller hur jag mår. Och jag kommer att svara att det är bra, för jag orkar inget annat.

Hora. Jag vill vara tyst. Och röka.