torsdag 26 juli 2007

SÅ NÄRA ATT DET BRÄNNS

Dagens sämsta:

Det går inte att komma ifrån: saknad gör ont. Det värker i bröstet och jag har svårt att andas. Varje sekund blir till en evighet och jag ger smörsångarna rätt i sina beskrivningar.

Att inte ha körkort. Allt - precis allt - skulle bli lättare. Snart!

Dagens bästa:

Att vara omgiven av kompisar. Grillning vid havet, filmkväll i källaren. Prata, mysa och umgås. Äntligen, efter social avskärmning bestående av ett täcke över huvudet i nästan en vecka så fick jag vara social igen. Saknade GTG:are, min korsordspojke och nallebjörnen knödde alla ihop sig tillsammans med mig och Ida framför Swordfish och chillade. Välbehövt!

När den bekanta kvällskänslan sen gör sig hemmastadd i bröstet finns det inget annat alternativ att sätta på sig hörlurarna och njuta av Jocke Bergs genialiska musik. Nu ser jag dessutom fram emot konserten i Lisebergshallen, mamma bokar biljetter på fredag. Jag ska gå dit och lipa lite med min korsordspojke. Underbart!

(Jättegullig kommentar på förra inlägget, men vem är du?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

nä nu blir jag besviken=(
"om vi vore paris o nicole"

Prinsessan sa...

förlåt, men det var faktiskt inte helt lätt :P jag ör inte så klurig av mig!