tisdag 10 juli 2007

MIN NYA KÄRLEK: EBBA & SOFI

Tillbaka i soffan igen. Jag försökte ta tillvara på den korta eftermiddagssolen, men i samma stund stund som jag slagit mig ner på altanen med citrontét i handen så kröp solen in bakom några oroväckande mörka moln. Det var bara till att samla ihop tidningar, kuddar och telefoner och återvända till min utgångspunkt. Jag som hade hoppats på att få bygga upp i alla fall lite bränna den här sommaren. Jag får väl bege mig till gymmets solarie i värsta fall - så blir gymkortet använt i alla fall.
Jag hade dessutom köpt mig en Aftonbaldet med bilagan Klick! för att få njuta av "Sofis mode", men det visade sig att det avsnittet inte var mycket att hänga i granen! Alldeles för kort! Surfar runt lite på Aftonbladet.se istället, för att se vad som gäller. Tänkte bege mig till stan imorgon om förkylningen tillåter. Ska slänga ett öga på Vecko Revyns hemsida också. För säga vad man vill om Ebba, men jag har ändrat ståndpunkt. Mode, det kan hon, inget snack om saken. Sen tycker jag inte allt som är mode är snyggt, men det är ju bara att låta bli att köpa det då.
Nej, en av mina nya hobbys är faktiskt mode och är det några man ska se upp till så är det Ebba och Sofi - Modeprinsessorna.
Jag är egentligen ingen ytlig person. Jag sminkar mig inte i onödan på sommaren och jag använder bara foundation med solskyddsfaktor. Alla jag känner har sett mig utan smink och förmodligen alla i Långedrag också. Jag går ofta runt i mjukisbyxor och förstora tröjor och bara degar. Men så fort jag ska ut eller till stan så fräshar jag till mig - enbart för att jag älskar att göra det. Jag älskar att matcha ihop snygga outfits, prova mig fram till bästa halsbandet, testa nya sminkningar och frisyrer. I love it! Jag fullkomligt älskar att se välklädd, nästan för välklädd ut. Att känna mig snygg helt enkelt. (Vem gör inte det?) Så mode är min nya må-bra-hobby! Kalla det ytligt om du vill.

Imorgon ska jag satsa på några färgglada nagellack, söta klänningar och tunikor och kanske ett par pumps. Mina svarta börjar kännas lite slitna, för jag använder dom jämt! Dom matchar till allt och är otroligt sköna, jag tar med mig dom vart jag än åker. Jag såg en snygg grön klänning häromdagen, var det på Vero Moda tro? Får titta närmare på det. Sen finns det alltid något på H&M i sommartider. Någon snygg topp förhoppningsvis, nu när jag äntligen hittat de perfekta sommarshortsen. Slank in i Sea Life på Marsstrand och förälskade mig i ett par vita Henri Lloyd shorts som kommer bli sommaren mest överanvända plagg från min sida. De och mina klänningar är favoriterna den här säsongen. Det är därför extra sorgligt att vädret sviker. Jag älskar att ha tunna, lätta kläder på mig. Och framförallt små nätta skor. Mer värme, för sommarmodets skull!

Nu ska jag återvända till Ebbas värld och dessutom försöka hitta boende i Stockholm för torsdagsnatten (Lycka till!)

Inga kommentarer: