lördag 14 juli 2007

LET THE RAIN POUR, I'LL BE ALL YOU NEED AND MORE

(Petrus: Vilken låt?)

Andreas kom och väckte mig ur min middagslur och drog med mig och Ida till Kungs Pizza. En pizzeria som förtjänar sitt namn, någon kungligare pizza går knappast att hitta. Nu är vi mätta och belåtna, om än lite törstiga. Himlen är förvandlad till ett enda stort vattenfall som sköljer över huset så det låter i varrenda rum. Jag fick en barnslig lust att gå ut och ställa mig mitt i skyfallet. Bara låta regnet klibba fast håret i pannan och fylla skorna sådär mycket att det låter när man går. Bli helt genomblöt, utan anledning, och sen sätta mig under täcket med en kopp citronté och mitt korsord.

Jag vill köpa kläder, men det är så svårt utan pengar! Dessutom vill jag ha varmare väder, så att jag får använda min sommargarderob.

Jag ska be pappa om numret till dom ansvariga för anställning vid bandet på Volvo. Något jobb måste jag skaffa mig, och det snarast. Jag låg och funderade på mitt CV igår och konstaterade att det med tanke på mina bristande erfarenheter nog är bättre att skriva en personligt brev än att bara rada upp mina utbilningar. Då har jag kanske en chans i alla fall.

Inga kommentarer: