lördag 14 juli 2007

CARVE YOUR NAME IN TO MY ARM

Det var länge sen jag skrev dikter nu och jag är verkligen sugen på det. Men jag får aldrig några riktigt bra idéer. Bara lösa ord och fraser, som jag inte får pusslat ihop.

ROSA NAGELLACK
2007-05-10
Ingenting är svart eller vitt
Och i vår gråskala blir vi schackmatt
Utan varken dörrar eller fönster
Fastnar vi i döda vinkeln
Och om du vänder dig om
Fastnar du i synvillan
För vi kan dricka vårt te
Och avguda Jocke Berg
Men vitt blir aldrig rent nog
Och trots att vi väntar på mörkret
Blir det ändå aldrig svart nog
Jag brände dina kläder
Och doften av förkolnade känslor hänger kvar
Du var för nära
Och nu står de vita pjäserna
På de svarta rutorna
Och paradiset i våra drömmar
Är grådiset runt vårt hus
Och flyttar du din löpare
Så hugger jag dig i ryggen
För när svart blir vitt
Är vi schackmatt

MAMA, WE'LL ALL GO TO HELL
2007-04-23
ditt ananasdoftande vaxrenade mitt förlutna
och i morgontystnadenslutade saker vara utochin
för det var aprilsol
och det du inte sa betydde allt
när volvon fylldes av din parfym
och vi satt på kanten
till historiens början
vi blir aldrig omskrivna i någon bok
men vår saga började där
och med my chemical romance i bakgrunden
så klädde mitt hjärta av sig
och när jag satt naken
var du där och fångade mig
kanske var det himlen jag såg
en morgon i april
när allting slutade vara fel
och det förflutna fick lov att vara undangömt
så jag la det bakom
oss

DU ÄR MITT SAMMANHANG
2007-04-15
du är luften i mina lungor
och jag tappar andan
i lakan och drömmar
undrar jag om du hör mig
för jag har ingen röst kvar
den fick du
du fick mig
du är blodet i mina ådror
och jag kysser mina blåmärken
under täcket och nyklippt hår
viskar jag i ditt öra
men jag har inga ord kvar
dom fick du
du fick mig
du är melodin
men jag har ingen taktkänsla
så du lägger dina händer om mina
när vi trummar mot mökret
och nynnar utan sammanhang
jag har inget sammanhang kvar
det fick du
du fick mig

Inga kommentarer: