torsdag 3 januari 2013

LIKE DIAMONDS IN THE SKY

Idag har varit en kompott av några av mina favoritsaker. Jag fick sova och vakna upp med Honom, jag spenderade dagen på världens bästa jobb: fritids, Sverige gick till final i JVM och jag körde kondition och rygg på gymmet. Det har varit plågsamt att vara sjuk och idag kändes det fantastiskt att ta ut sig ordentligt. Träning är verkligen beroendeframkallande. Att dra på sig dom nya träningskläderna och dom rosa skorna, sätta på peppande musik i hörlurarna och ta sig an crosstrainern tills svetten rinner och sedan pröva musklerna tills man blir skakig och verkligen inte klarar ett lyft till... Det får mig verkligen att må så bra! Jag önskar att jag hann och orkade vara på gymmet varje dag. Love it.
Nu är jag dock ganska mör. Har inte sovit mina behövda 8 timmar på...väldigt länge... Jag har ju inte tid med sömn, det finns ju så mycket annat som lockar. Men i helgen ser jag fram emot lite sovmorgon, så att jag piggnar till lite. Psyket blir ju inte på topp när jag är trött och dom negativa känslorna ligger så mycket närmre till hands. Det vill jag ju absolut inte. Har ju så mycket härligt på gång just nu! Och så ska jag förstås orka skriva den där jävla VFU-rapporten till på måndag... Är galet opepp på det. Blä. Stressen över inlämningen, pengaproblem, sömnbrist och en tid utan träning och med fel kost bildar väl tillsammans det där gråa, skavande molnet som hälsat på ett par gånger dom senaste dagarna. Dags att ta sig upp på banan igen. Det är ju ändå, klyschigt nog, ett nytt år med nya möjligheter! Och dessutom behöver jag min energi till roliga och fina saker, så det gråa får ta att skingra sig.

Till sist vill jag skicka lite extra kärlek till min Nicole. Du vet att jag finns här ♥

Inga kommentarer: