måndag 14 mars 2011

WITHOUT YOU IT'S A WASTE OF SUN

Ibland är jag bra värdelös på att uppdatera min blogg! Just nu rullar det på i 120. Jag har haft VFU, ska skriva en essä på 6-8 sidor, jobbar 20 timmar denna veckan, har körlektion, pluggar teori, springer på möten med V, fixar i lägenheten OCH försöker ha ett socialt liv. Och träna. Och så har jag mensvärk, igen, ovanpå det. Jag borde vara bättre på att avsätta tid, så att studietid blir studietid, och inte jobb-körkort-städ-politik-och-studie-tid. Det funkar ju inte riktigt. Men jag känner mig så lat om jag säger nej till jobb, det känns liksom inte okej, även om det borde vara det. Om inte annat så måste jag ju hålla nere timmarna, så inte CSN slår mig på fingrarna. Men jag behöver verkligen pengar! Så är det bara!

Usch, vad jag gnäller. Jag är mest stressad över träningsbristen och känner panik inför inlämningen, samt på grund av förra kursen. Så jag måste försöka prioritera skolan, så att det inte blir så som jag var rädd för: att jag blir så van och angelägen om att tjäna pengar att det går ut över skolan. Nix och icke.

Dessutom vill jag kunna sitta i soffan i fem minuter utan att få dåligt samvete över att jag inte läser eller plockar ur diskmaskinen eller svarar på mejl. Och då krävs det att man har några minuter över då och då.
Sen är väl situationen kring den senaste tidens händelser också en energikrävande faktor, speciellt psykiskt. Och när Johannes är på andra sidan jorden och jag knappt hinner klämma in Nicole eller mamma och Victor jobbar 6 kvällar i veckan, då blir det inte många chanser till ventilering. Det är skönt att jag har en söt syster och en söt kusin i alla fall.

Imorgon ska jag plugga ned Disa och låna lite böcker på Pedagogens, sen pausar jag för körlektion, innan jag återgår till pluggandet. Det känns i alla fall vettigt. Och så ska det bli skönt att träffa Disa. Jag klarar inte så långa uppehåll!
Förhoppningsvis orkar jag ta mig en promenad härifrån till Pedagogen, så får jag in lite motion och frisk luft. Effektivitet is the shit.

Inga kommentarer: