torsdag 17 mars 2011

I'LL FIND SOMEONE LIKE YOU



Jag behöver sommarklänningar och varma kvällar, högklackade skor utan strumpbyxor, lite glamour och några glas vin på en uteservering med Nicole innan festandet drar igång på allvar. Jag behöver stå och trängas framför spegeln med allt smink utspritt i lägenheten och kölista till locktången. Jag saknar mina salongsgjorda akrylnaglar och alldeles för korta partyklänningar. Jag har egentligen förändrats eftersom jag tröttnade på att bli betraktad som korkad eller fåfäng, vilket faktiskt inte är ett bra skäl. Visserligen beror det också på lathet, bekvämlighet och till viss del pengabrist, samt att killar på krogen verkar vara helt ovissa om personliga gränser. Men det är ändå inte skäl nog, man kan ju inte ändra sig bara för att folk har fördomar. Fast det gör väl vi alla. När våren kommer ska jag i alla fall unna mig ett par nya, lite finare, högklackade skor, för det har jag längtat efter länge. Och så ska jag njuta av att Escadas sommarparfym påminner om dom första utgåvorna som jag och Dess köpte, på den tiden då partyklänningar och matchande skor var det enda som gällde! Ibland behöver i alla fall jag lite materiell lycka.

Inga kommentarer: