lördag 19 februari 2011

YOU KNOW YOU'RE THE ONLY ONE

Jag sitter nu på en balkong till en utav hotellets fyra barer med min dator och går igenom lite mejl och kollar läget på Facebook. Solen står fortfarande lågt, så det är svalt, men inte kallt. Dom andra sover nog, för vi ska inte äta frukost förrän om en timme. Igår fick jag lämnat in tentan, om än inte helt komplikationsfritt, och dagarna består mestadels av sol, bad, all-inclusive-hotellbufféer och fruktdrinkar. Det här är det bästa som har hänt på länge. Nu, när jag väl har landat och klivit ur vardagen lite, så inser jag hur mycket jag verkligen behövde det här. Jag har varit så stressad det senaste och det har inte funnits tid att reflektera kring någonting. Nu kan jag ligga stilla, utan att känna att jag slösar tid, läsa min bok och lyssna på musik. Idag blir det en tur till stranden, för att se vad den har att erbjuda. Det blir en liten promenad, vilket inte heller sitter fel. Jag och Anette har varit så duktiga och promenerat och varit med på aerobics och vattengympa! Inte så mycket för träningen, som för att det var sjukligt roligt! Vi har det helt enkelt underbart här och jag har förträngt allt vad snö och kyla och mörker har att komma med. Det är ett under att man fortfarande bor kvar i Sverige.

Inga kommentarer: