måndag 7 februari 2011

SITTING BY THE FIRE

Ojojoj. Jag har målat hela helgen. Och när färgen har torkat har jag antingen målat en annan vägg eller packat upp mer saker. Och där emellan har jag pluggat och kollat ikapp lite serier. Men mest har jag målat. Det känns i kroppen idag... Och i mina stackars händer, som är röda och svullna av allt rollande.
Idag hade jag mycket hellre åkt till skolan några timmar, än att bege mig ut till Frölunda för praktik. Hela dagen och den lilla energi sim jag lyckats vila mig till, kommer att gå åt under dagen. Jag skulle önska att jag hade tid och ork att köpa sängben och måla ett eller två lager ikväll, men med tanke på hur väck jag är redan innan VFU:n har börjat, så känns det inte allt för hoppfullt.
Förmodligen blir jag sen idag också. Första dagen. Inte för att min handledare kommer bry sig, men det känns inte så ambitiöst att missa vagnen veckans första pass... Jag fastnade på Adressändring.se, som ville att man skulle välja återsändning eller eftersändning (som kostar 200 kr), medan jag inte välja något alls. Det gör ju inte mig något om några brev hamnar hos pappa emellanåt och dessutom borde det bli både lättare och billigare för alla. Suck.
Jaja, det blir till att vänta en halv evighet på den underbara 90-bussen, som har som mål att gå så sällan som möjligt.

Inga kommentarer: