torsdag 3 februari 2011

EVERYTHING WAS EVERYTHING

Jag sov på en säng som stod direkt på golvet inatt, jag åt frukost med en slev och jag gick så tidigt till hållplatsen att jag hann med en vagn tidigare. Vi har ett soffbord, men ingen soffa och möbleringen består av flyttkartonger och IKEA-påsar. Jag är öm i kroppen efter allt bärande och springande. Gårdagens middag bestod av pizza som intogs direkt ur kartongerna, sittandes på vardagsrumsgolvet, och ackompanjerades av vatten ur McDonald's Coca Colaglas. Vi fick massor av hjälp av snälla mammor och fina kompisar och idag blir det möbelinköp och pulande med resterande lådor och en hel del förvaring ska organiseras. Jag ska inte påstå att jag inte är stressad, för jag har mycket hängande över mig, men det går heller inte att förneka den upprymda känsla som slår mig varje gång jag konstaterar för mig själv att vi har flyttat och att vi faktiskt ska bo här så länge vi vill och det är vårat alldeles egna hem. Ibland är livet så fint.

Inga kommentarer: