måndag 13 september 2010

I FEEL IT IN MY BONES

Alltså, jag har verkligen haft semester från bloggandet ett bra tag nu. Det har varit så mycket på sista tiden; flytten, skolstarten, barnpassning och det sociala som ska in däremellan. Dessutom har det varit stormigt på flera fronter, men det känns som att det mesta håller på att lugna ner sig och jag hoppas att jag kan gå in i någon slags vardagslunk vid det här laget.
Som alltid när det blir såhär långa uppehåll, så har det hänt så mycket att det inte går att få ner i ett blogginlägg. Men jag kan ju berätta att det "råkade" bli Valand igår kväll och att jag hamnade hos mamma vid 6-tiden i morse. Jag kröp ner i hennes säng och vi låg och pratade till klockan 9 på morgonen innan jag gick och la mig för att i alla fall få några timmars sömn. Valand var roligt, som alltid, och det var många sköna människor där igår. Dessutom skaffade jag några nya bekantskaper när alla drog hem vid 4 och jag stannade kvar ensam till stängning och hängde med några random folk som jag hittade vid baren. En udda, men riktigt lyckad utekväll. Och det var väldigt skönt att umgås med mamma och prata om allt och inget.
Idag har varit en mindre aktiv dag... Till att börja med så sov jag första halvan av dagen och sedan låg jag i soffan tills det var middag. Skönt att bli bjuden på mat när man är så seg. Efter det så körde mamma hem mig och sen dess har jag spenderat kvällen i sängen med datorn och säsong 6 av The Hills, som jag har fått för mig att börja kolla på.
En annan anledning till att det varit svårt att få till något bloggande är att min dator har gett upp totalt och behöver lämnas in. Till råga på allt så står den hemma hos familjen Holm, så det blir liksom inte gjort. Men jag måste ta tag i det, så att jag kan sitta med min första tenta, som ska vara inne om bara några veckor nu. Känns lite jobbigt att vara beroende av Victors dator, även om han inte direkt är hemma och använder den så mycket, för jag vill kunna ha alla mina skoldokument samlade. Plus att jag fortfarande har fruktansvärt svårt för Mac. Det är ologiskt och jag blir frustrerad när datorn inte gör som jag vill!

Nej, nu ska jag försöka varva ner och få lite sammanhängande sömn. Imorgon har jag lite att stå i. Jag tänkte att jag skulle hinna gymma och duscha innan Victor kommer hem från Kosta, så att vi kan ha lite välbehövd kvalitetstid innan GAIS-matchen. Det har varit alldeles för lite egentid för oss två den senaste tiden, och det är alltid jobbigt att vara ifrån varandra för mycket. Så jag längtar tills imorgon!

Jag har äntligen hittat ett par höstskor som jag vill ha till ett överkomligt pris, så jag slog till och beställde dom från H&M!

Inga kommentarer: