tisdag 14 april 2009

ONCE UPON A TIME

Jag har lämnat in mitt arbete, ska redovisa på torsdag. Kan inte koncentrera mig på någonting alls. Bilder och känslor tränger sig på och tar upp min fokus. Är fast innanför mina tankemurar, och jag hittar inte ut. Lyssnar på Taylor Swift, känner doften av sommarregn och försvinner in i mig själv. Önskar bara att allt detta tänkande faktiskt gav någonting. En liten förklaring eller något slags svar. Någon form av lösning eller något som skulle göra mina fotsteg lättare. Men jag har hakat upp mig, jag är fast. Jag står stilla och springer på samma gång. Jag springer från allt, och kämpar för att hålla mig kvar.
Jag vet inte vart jag kommer hamna när det här är över. Om det nu går över. Och hur det nu ska gå till. Jag vet inte vart jag är på väg eller hur jag ska ta mig dit.
Men Johannes och Vilhelm pluggar matte, så jag antar att mirakel kan ske.

It rains when you're here and it rains when you're gone.

2 kommentarer:

Micke sa...

Ctrl+Alt+Delete, avsluta process.

Prinsessan sa...

gött