tisdag 28 april 2009

AND BY THE WAY

Det känns konstigt att ha en äkta ledig dag, efter allt stressande. Förra kursen var galen och allt annat var också crazy. Men idag tar jag det bara lugnt. Fast efter några timmar av totalt lugn, så börjar jag förstås bli rastlös... Att man aldrig är nöjd!
Jag har tittat på Gilmore Girls, läst i min bok: Röd drake av Thomas Harris, druckit en kopp kaffe, suttit på altanen med Johannes, rökt, tittat på TV... Jag kanske ska ta ett bad? Lyssna på musik? Vi får se.

Lördagskvällen/natten var helt underbart lyckad! Grymt kul att ha med Pund och dessutom grymt lyckat gäng som tog sig an Valand. Och återigen så frågar jag: Vad skulle jag ta mig till utan min Hora? We rock! Även om jag kände mig mindre kaxig när jag stod och spydde ut över altanräcket klockan halv sju på söndagsmorgonen, samtidigt som min granne var ute och hämtade tidningen... Men det var ett värdigt slut på kvällen om inte annat!
Söndagen skulle jag helst vilja glömma... Men jag överlevde i alla fall, och det är fan inte dåligt...

Igår unnade jag mig sushi efter skolan och sen hade jag megamysigt med Nicole i stan. Fika, shopping, promenader, cigaretter och prat. I like.
Sen lyckades jag tajma regnet när jag gick av vagnen, men det gjorde ingenting. Det är så härligt när asfalten luktar sommarregn!
Väl hemma var sofforna fulla av skumma människor, som vanligt. Så vi såg på hockeyn (inga kommentarer: host*Liv*host) och tjötade en stund. En trevlig dag, indeed.

Imorgon: Skola
Torsdag: Valborg!

Förövrigt längtar jag galet mycket till Framnäs, sommaren och Marstrand! Take me there! Now!

Inga kommentarer: