lördag 31 januari 2009

IT IS WHAT IT IS

Jag är så trött på att folk gör som inte jag vill. Jag är så fruktansvärt trött på att folk säger till mig vad jag ska göra. Vad som är rätt och vad som är fel. Vad jag ska och bör och måste.
Jag vet mycket väl vad som är etik och vad som är moral. Jag vet mer än väl vad som anses rätt och fel.
Men vad alla andra missar är vad som är rätt och fel för mig. Det finns ingen som ser hela bilden eller alla mina synvinklar. Så kom inte och tala om för mig vad jag borde göra, för ni kan inte ha en aning när inte ens jag har det själv. Jag vet inte ens vad jag vill eller vad som vore bäst, så någon annan kan omöjligen veta det heller.
Mina misstag är mina misstag. Och lösningarna på problemen måste bli mina egna lösningar på mina egna problem.
Var inte så snabba med att döma. Ni kan aldrig veta vad en enskild individ går igenom.

Inga kommentarer: