måndag 19 maj 2008

WHERE THE WILDROSES GROW

Kolla in min Facebookgrupp!

Jag sitter på Condecco, ska fixa naglarna klockan 15.

Den här veckan ska jag hinna med:
  • Naglarna
  • 3 lektioner
  • Mickes bal - fixa hår och allt som hör till
  • Komplettera etikarbetet
  • Möte med Juniorkommitén
  • Söka jobb inför hösten? Kolla Jessicas jobb seriöst? Why not?
Under tiden ska jag också hantera min enorma pengaproblem (dom växer för varje dag), mina tvångstankar (som för tillfället till större delen lagt sig på det här med att körkortet), min ångest (inför vardagen, människor och mig själv), min PMS (värsta någonsin! Hatar alla!), saknaden över pappa och Ida (det är sanslöst tomt hemma), paniken över mitt liv (jag är fast, jag är fast, jag är körd) och hmm... jag tror inte jag räknar upp mer. Det kanske blir en bra vecka - ångesten ligger lågt, solen skiner och jag glömmer bort att tänka på alla problem som hopar sig, det kanske blir en dålig vecka - oron kryper i benen, jag kan inte släppa alla tankar och jag vill stanna under täcket. Det återstår att se.

Ska ladda ner senaste Grey's Anatomy ikväll, så har jag något att roa mig med.

Det går bättre för varje gång med min psykolog. Nu har jag faktiskt börjat säga saker, utöver att nicka och skaka på huvudet. Vi pratade om det här med uppkörningen. Inget jag vill dela med hela världen, men det har i alla fall blivit en väldigt stor grej för mig, så det var fruktansvärt skönt att ha någon att förklara för. Någon som förstod och försöker hjälpa mig - på rätt sätt. Har tid nästa fredag igen. Normalt sett borde vi har färre tider på våren/sommaren, men i år har inte ångesten följt sitt gamla mönster. Den borde lätta betydligt vid den här tiden på året, men istället är den lika påtaglig. Nästan starkare. Kanske höjer dom min medicin igen? I alla fall har jag lust att be dom. Mest för att jag tror att det har en placeboeffekt. Egentligen vill jag ha en annan medicin, men det finns bara denna som funkar så pass bra mot tvångstankar. Den har så jävla mycket biverkningar, jag hatar det. Får be om nya sömntabletter och fråga IGEN om det finns något mot biverkningarna. Jaja, thats life.

Vad är vardag?
Jag tror aldrig jag upplevt en vanlig jävla vardag.

Inga kommentarer: