fredag 3 augusti 2007

ÄR DU LYCKLIG NU?


Dagens sämsta:

Förlåt, jag är tjatig. Men jag har upptäckt att det är en biverkning på kärlek. Det var för längesen jag hade hans arm om mig och varje sekund fram till söndag kväll kommer kännas som ett knivhugg i hjärtat. Kom hem nu, älskade.

Mitt dygn är helt fucked up. Är uppe hela natten, sover hela dagen. Helt värdelöst.

Dagens bästa:

Min nuvarande psykolog har stått ut längst av alla - cred. Jag är så trött på att behöva börja om från början, äntligen någon som gör saker och ting ordentligt. Hon ska följa upp och hjälpa mig. På riktigt. Hon är dessutom mänsklig. Jag hade gett upp hoppet om äkta människor inom vården, men Marie har mitt förtroende. Det känns för en gångs skull som att någon verkligen vill hjälpa mig och förstår mig. Skönt så in i helvete.

Kärlek. Lite puppy love en våning ner och värmande ord på min telefonskärm. Idag har överlag varit en kärleksfull dag, både omkring mig och för mig. Vissa ord smälter hela nervsystemet till ett enda sockervadsfluffigt tillstånd.

Johanna, du är söt som socker.

Inga kommentarer: