tisdag 27 september 2011

ON A ONE WAY TRACK

Jag sitter och stirrar på ett Worddokument. Jag har till och med valt vilken barnbokstext som jag ska utgå ifrån. Jag tänker att om jag fortsätter att stirra apatiskt på pappret på skärmen, så kanske orden plötsligt börjar ta form framför mig. Som genom ett under kanske texten växer fram, som genom magi kanske uppgiften blir gjord. Om jag bara stirrar tillräckligt länge, så kanske det löser sig av sig själv.
Men det gör det inte.
Och nu är det fyra timmar till inlämning.
Och jag undrar när orden ska komma.
Varför dom dröjer.
Men dom dröjer.
Och det är fyra timmar till inlämning och jag sitter och stirrar på ett vitt och blankt Worddokument.
För jag har ingen annan lösning när jag inte ens vet vilken bokstav jag ska börja med.

Inga kommentarer: