lördag 5 mars 2011

YOU'RE NOT THE ONE I BELIEVE IN

Hela långa helgen spenderas i Angered, på V's distriktårskonferens. Det är spännande, men slitsamt för huvudet. Bara att hålla reda på all mötesformalia och motioner hit och dit är en hel vetenskap! Men roligt är det. Och inspirerande!
Idag slutade vi 17, då tog jag en supersnabb sväng in på Nordstan och klarade av lite ärenden (måste nog ändå försöka hinna med ett inköp imorgon också). Efter det tog jag mig en skön promenad från Brunnsparken och hem. Bytte några ord med vår trevliga granne, slängde ner lite rester från gårdagens köttfärssås och chilikeso i stekpannan och laddade ner 30 Rock som middagsunderhållning. Resten av kvällen blev lugn, för jag är ganska seg. Passade på att spela Xbox en stund, drack en kopp nyponté, plockade ur diskmaskinen (hur mycket porslin använder två personer egentligen?) och åt för mycket vattenmelon, så jag fick ont i magen. Idag orkar jag inte ens läsa innan jag somnar.

Imorgon kommer fina systeryster och hennes (och våran) Pet på besök och Victor har utlovat en riktigt lyxig söndagsmiddag. Det ser jag fram emot! Kanske får vi även se Adde och Matilda vid middagsbordet, då blir det ju ännu mysigare (om man bortser från att vi bara har fyra stolar...).

På måndag är det dags för praktik. Igen. Gör vi annat än är på VFU? Nog för att det är mysigt, men jag var faktiskt sugen på skolgång nu. Det känns som att jag skulle vilja sitta ner och ta emot lite kunskap, istället för att flänga runt hela tiden. Jag föredrar Högskolerutiner framför Förskolerutiner. Och så blir det jobbigare för varje gång att halva dagarna går åt till att förflytta sig. Det är ju tyvärr inget vidare med förbindelserna där ute. Om jag börjar 7.30, så får ju jag åka härifrån vid 6.15. Det är inte mänskligt att slösa så mycket tid på bussar och vagnar (för att inte tala om väntetiderna). Jag hoppas verkligen att jag kan få byta till en praktikplats inom rimligt avstånd. Men man ska inte hoppas på för mycket av det administrativa arbetslaget, vad har jag förstått...

Well, well. Godnatt på er, för nu måste jag stänga ögonen.

Inga kommentarer: