onsdag 2 mars 2011

UNDER EVERY SCAR THERE'S A BATTLE I'VE LOST

Vilken idiot uppfann mens? Och valde sen att göra mig så intolerant mot mediciner att jag åker på alla biverkningar som ens är möjliga? Trött i kroppen av mens och mensvärk, hormonsvängningar som gör mig omänsklig och dåsig av värktabletterna. Oh, joy.

Jag har i alla fall varit på möte med V Frölunda inför helgens DÅK. Det är vad jag har klarat av att ta mig för idag. Imorgon ska jag flänga runt hela stan. Kommunkontoret på Vårväderstorget, körlektion i Sannegårdshamnen och jobbpass vid Friskväderstorget som avslutning. Fram och tillbaka, hit och dit.
Jag hoppas att jag är alert nog för körlektionen i alla fall. Det känns som att det är det som kräver mest vakenhet och energi imorgon. Vi håller tummarna för att jag slipper vara drogad. Åtminstone fram till 15.

Jag har så många samtal som måste ringas imorgon. Praktiken och Bräcke är högsta prioritet. Varför är det så jobbigt med telefonsamtal? Kan dom inte bara bli av av sig själva?

Nu bör jag trycka i mig någon vettig middag innan jag kryper till sängs, men jag är mest sugen på äpple/vanilj-keso. Och jordnötter. Nej, jag ska vara duktig och plocka ur diskmaskinen och äta lite av den mexikanska grytan som jag slängde ihop i förmiddags, innan jag smaskar i mig efterträtterna. Så det så.

Inga kommentarer: