onsdag 12 januari 2011

NÄR DET BLÅSER PÅ MÅNEN

Jag har blodsmak i munnen och tårarna bränner under ögonlocken. Busschaufförerna skriker på varandra, för ingen av dom vågar köra först. "Vad gör en skråma på en sån här buss" tänker jag. "Dom får fan betalt för det här" flyger också genom huvudet. Vantarna är fortfarande blöta och lite isiga, för att jag försökte bygga en snölykta på gården med barnen. Händerna är fulla med tuschfläckar. BH:n skaver lite på höger sida, men jag har för mycket kläder på mig för att kunna göra någonting åt det. Det finns massor av positiva människor på bussen, som pratar i telefon med goda vänner och pojkvänner och klasskompisar. Och leker med sina barn. Tjejen framför mig skrattar så högt att jag får ont i huvudet, trots att jag lyssnar på Spotify i mobilen. Hon har köpt ett slott. Det later både fantastiskt och fasansfullt. Jag vill inte bo i något slott i alla fall. Jag vill bara ta en fika.

1 kommentar:

Erika sa...

Och jag vill bara ge dig en kram. Känner igen känslan och viljan att formulera det till något som är vackert i allt det jobbiga. Älskar ditt sätt att skriva som alltid. Vi måste ses snart bara vi två. Saknar dig. <3