onsdag 5 januari 2011

LIKA RENT SOM ETT BARNS ÖGON

Jag tänkte inleda året här på bloggen genom att publicera en ganska nyskriven dikt, som vi kan ta med oss in i 2011.  Nytt år, ny tid. Sen har jag dessutom lite dåligt med inspiration för att skapa något långt och vettigt inlägg.

Det finns ändå ingen väg tillbaka

Allt som jag varit med om
Allt som gjorts
Allt som jag gjort
och som gjorts mot mig
med mig

Jag står där jag gör idag
på grund av det
trots det
tack vare
Tack vare det som jag varit med om

Döm inte andra hårdare än du dömer dig själv
Men framförallt
döm inte dig själv
Döm inte dig själv hårdare
än du dömer andra

Dom andra, som gjort
som du gjort mot
som gjort mot dig
med dig
Som varit med
och som du varit med

Du står där du står idag
på grund av dom
trots dom
tack vare dom
Tack vare

Inga kommentarer: