onsdag 9 juni 2010

ALORS ON DANCE

Det går i ett när man är ledig! Känns faktiskt rätt konstigt att terminen redan är slut. Jag började ju precis? Men nu har jag klarat av min 30 första högskolepoäng (förhoppningsvis, har ju inte fått resultatet på sista tentan än). Vuxenpoäng till Elin. Jag har också fått kontraktet till lägenheten, så det är lite småfix med det kvar, sen är det bara att räkna ner dagarna till 1 september.
Jag har hunnit med en helg på Framnäs, segling, räkor, vattenpipa och stora mängder vin till det. Igår var det introduktion för sommarvikarier på jobbet. Kändes fruktansvärt onödigt när man har jobbat där i 9 månader redan och dessutom hunnit med så pass många timmar där som jag gjorde i höstas. Men jag fick ju betalt, så man ska väl inte klaga. Nu är jag ledig fram till första seglarskoleveckan, efter det är det Marstrandsveckan (hur sjutton det nu ska gå till) och sedan är det tre intensiva veckor på Bräcke som gäller! Det blir nice.
Idag har jag gått upp vid 12, försökt hålla kontakt med omvärlden via Victors hemtelefon och Victor medan han jobbar. Det var aningen klurigt. Jag hoppas verkligen att jag får mitt nya SIM-kort idag... När jag väl fått all nödvändig information tog jag mig en promenad till Frölunda Torg, där Nicole höll mig sällskap i studentpresentsshoppandet. Nu återstår en dusch och annat smått och gott så att jag blir presentabel för vårens sista studentmottagning. Nu är det inte många ur eliten kvar på gymnasiet. Malin, Markus, Ellie? Men några har vi i alla fall kvar att se fram emot!






















Nicoles fina bild på oss: Paris&Nicole <3

Inga kommentarer: