fredag 14 maj 2010

BURNING THROUGH MY DARKEST NIGHTS

Jag vet att många har varit, fortfarande är och dessutom kommer att bli arga och förbannade på mig. Det är både självklart och förtjänat. Till stor del får jag leva med det. Jag är bara mänsklig, men om man felar, speciellt om man sårar någon, så får man också ta konsekvenserna. Vad jag däremot har svårt att respektera är allt jävla hyckleri. Tycker man något, så får man stå för det. Har man en åsikt, säg den till mig. Men gå inte runt och tryck längs väggen och mumla bakom ryggen. Det är så fruktansvärt barnsligt. Jag kommer få kämpa nu, på många sätt. Och jag anser att hur jag än betett mig eller vilka misstag jag än har gjort, så förtjänar jag ärlighet. Och det står jag för.

Jag står också för att jag försatt mig i den här situationen och att det är krångligt. Det är en riskabel väg att gå och oddsen är emot mig. Men luften är rensad och jag tänker kämpa. Man kan inte se helheten om man står på utsidan, så jag räknar inte med så stor förståelse. Men vi vet, och jag vet. Och valet är vårat, bara vårat. So you can try and push me down, but I will keep my head up high.

Inga kommentarer: