måndag 12 april 2010

LET'S GET AWAY

Idag har jag haft en riktigt härlig dag. Den började lite sådär, med världens tråkigaste föreläsare, men sen artade den sig. Jag fick reda på barnsligt, men ack så roligt skvaller. Efter det blev det en mysig lunchfika med tjejerna i Linné, innan vi begav oss till seminariet om Liedman och von Wright. Det var segt att sitta instängd och det var en aningen provocerande diskussion om begreppen teori/praktik, men tiden flöt på ganska bra. Eftermiddagen spenderade jag och Nicole med att spatsera runt i stan och när jag kom hem möttes jag av en portion sushi. Jag har fått färg i ansiktet, trots mycket innesittande, och imorgon får jag CSN. Mycket trevligt.

Finns dock en sak som gnager lite. Jag brukar alltid nöja mig med Godkänt i betyg och jag har egentligen aldrig strävat efter något högre. Men när vi hade feedback med handledaren, så berättade hon ungefär vad jag behövde göra för att höja mig, så jag såg till att göra det. Men jag fick ändå G. Det känns faktiskt lite surt, eftersom att det lät på henne som att jag skulle fixa VG. Man känner sig liksom lite snuvad... Samtidigt så blir jag ju inte deppig över ett G, för det är verkligen jätteskönt! Det blir bara som en liten störande tagg i sidan. Men jag tänkte faktiskt att jag skulle ta och mejla läraren för att fråga, så slipper jag gå och fundera över det. Man har ju rätt att få en motivering i alla fall.

Jag är väldigt sugen på att träna, så jag hoppas att pappa kan plocka med mig till gymmet imorgon!

Lite mysiga bilder från dagen:
Caroline, Towe, Beata, Stina, Carolina och Nicole

Inga kommentarer: