fredag 5 februari 2010

ALLT VI TÄNKT OCH ALLT VI DRÖMT OM

OMG. Jag lyssnar på en föreläsning om Akademiskt skrivande. Hittills har hon avhandlat följande ämnen: Det är lättare att förstå en välskriven text, om texten innehåller många fel så framstår man som slarvig, att man blir bättre på att skriva desto mer man läser och skriver och att man ska anpassa texten efter den/dom som ska läsa.
Jesus. Detta insåg jag på dagis, medan jag övade mig på skrivstil. Jag gick Litterär gestaltning som inriktning på gymnasiet och klassas av dom flesta som ordfascist. Jag har haft svårt för mycket genom skolan, både ämnen och arbetssätt. Men om det är något jag tänker påstå att jag kan, så är det att hantera det skriftliga språket.
Dessutom laggar streamingen, så man tappar ju verkligen koncentrationen. Nej, lite bloggläsande istället kanske? Störa mig på folks särskrivningar och meningsuppbyggnad kanske? Yes.

(Just nu: "man ska strukturera sin text logiskt"! Aaaahh... Svenska för nybörjare?)

Inga kommentarer: