fredag 20 november 2009

GENOM HÅLET I MITT HJÄRTA

Den här helgen jobbar jag lördag 15.30-21.30 och söndag 7.30-13, vilket innebär två saker: Ganska slappt och ledig fredag! Så ikväll slår vi på stort folk! Jag ska få se en hel Idolfinal! Och dricka vin! Det ser jag fram emot!
Mamma ska ha gäster ikväll, så jag drar mig nog till Börjessons ikväll, det är ändå där alla är. Vänner, Idol, Xbox, vin och godis blir det ikväll. Perfekt!

Är seg idag. Ska nog se ytterligare ett avsnitt av Scrubs innan jag hoppar in i duschen. Sen behöver jag promenera till kiosken och köpa cigaretter. Men en sak i taget... Jag är ju ledig!

Jag är lite nervös inför jobbet imorgon, för jag tror att jag ska ha hand om ett barn som jag inte haft förut, som kan bli ganska svårt. Vi får väl se.

Mina katter är söta, solen lyser nästan och kaffet är precis lagom starkt. Idag är en dag som är fristående från andra dagar. Ett andrum, en paus. Idag är vi på undantag. Så vi tittar på julprydnader i reklambladen, tänder kaneldoftande ljus och drömmer om glitter och ljusslingor i alla färger. Snart advent. Peace out.

1 kommentar:

Micke sa...

Nu får du ta och uppdatera här! lite läsvärde i den norska natten!! :(