tisdag 17 november 2009

ÄLSKLING, DET ÄR LIVET SOM LEKER

2000 besökare. På ett år ungefär, ett år och tre månader för att vara exakt. Och då har min blogg varit låst mestadels av tiden. Stalkervänner kanske? Me like.

Har städat och donat lite i lägenheten. Bäddat, diskat, satt upp några bilder, plockat undan och annat småfix. Tänt massor av ljus lagom till att solen håller på att gå ner. Lyssnar på Kents nya skiva på repeat och blir mer förälskad för varje gång.

Jag vill åka till Stockholm när mamma tar sin examen, men jag vill inte åka själv. Jag hoppas att jag får med mig åtminstone något av mina syskon! Och är man villig att chansa lite, så behöver det inte kosta mer än 200-300 kronor. Vi får se!

Vi beställde kläder från Forever21 igår. Kommer med pappa om två veckor. Och så har jag beställt från H&M som kommer samma vecka. Rena julafton vecka 50!

Och Hora har flytt vår kyla för Norges vinter. Alla försvinner. Dom som inte har flyttat härifrån, dom umgås inte med mig ändå. Och jag träffar knappt min familj. Jag har fullt upp hela tiden, men bara med mig själv. Det är inget roligt att behöva ta tag i sina egna saker. Speciellt hemskt är det att fundera kring alla val jag måste göra, beslut jag måste ta och problem som bara växer sig större för varje minut som går. Att reda ut sitt liv är överskattat. Man kanske skulle gå tillbaka till att vara 16-17 år och bara hoppa fram och tillbaka mellan allt och alla, utan att någonsin tänka innan ett enda beslut tas. Nog för att det ofta slutade i kaos, men å andra sidan hade man inte tid att stanna upp och våndas över det.
Nej, att växa upp får vänta. Jag är oansvarig, självisk och naiv ett tag till.
Ingen som har ett problem som jag kan hjälpa till med?

Mitt hjärta är hos Nicole. Finns egentligen inga ord. Bara Usch, helt enkelt.

Imorgon tänkte jag promenera upp till Lollo och fika. Det ser jag fram emot. Titta på lägenheten i dagsljus och prata lite över en kopp kaffe. Eller tre. Funderar på att baka något att ta med mig... Ja, så får det nog bli!

"Har du kartan kvar?
Eller en aning om vart vi är på väg?

Så led oss
Ingen lämnas kvar
Vi saboterar allt vi inte kan ta med oss
Och när du öppnar fönstret blåser en vårvind
Förändring

Och bakom murarna vid ån lämnar jag spår
Jag skrev mitt namn i vattnet
Så du vet var jag finns"


Kent - Hjärta (Röd)

Inga kommentarer: