onsdag 2 september 2009

YES YOU DO DO

Jag beställde ett nytt sim-kort igår i alla fall! Och så har jag ju Horas gamla telefon så länge. Den har som tur är dom flesta back up-kontakterna som behövs.

Just nu behövs fokus på kräftskivan. Men folk är vansinnigt dåliga på att svara... Shit, vad svårt det är att planera utan mobil...

Mammas födelsedag på fredag, kalas på söndag. Måste köpa present!

Och så är det ju Tiesto på torsdag. Det blir alkoholfritt och grymt! Får planera ihop med med Petrus & co om det.

Förövrigt blir jag lite bättre för varje dag. Idag har jag kunnat delvis överge min cola och rostat bröd-diet i alla fall. Hurra för det!

Jag har sett ungefär hundra filmer senaste dagarna, så ni kan få lite korta åsikter:
- Adventureland: Lite VÄL söt ungdomsfilm, med så mycket tonårsångest att det sprutar ur öronen på dom. Typ Juno. Fast roligare skådespelare. Och skönt 80-tal.
- Definitely, Maybe: En av många romantiska komedier jag har sett. En av dom bättre. Kanske inte så rolig, men definitivt romantisk.
- Igor: Animerad film om en sorglig hjälpreda som egentligen är smart. Inte så moralisk som den skulle kunna var och väldigt gullig. Och barnslig, trots försök till mer "vuxna skämt".
- Made Of Honor: Både imponerad och besviken. Imponerad av skådespelarinsatserna efter att ha sett omslaget. Besviken på att den nästan helt saknade humor.
- New In Town: Typ Bridget Jones. Med "Bridget Jones"-herself. Jättesöt på precis rätt sätt. Och bitvis jävligt rolig!
- The Accidental Husband: Grymma skådespelare. Mysig, rolig, romantisk. Förutsägbar, som alla romantiska komedier, men det passar bra i den här.
- Van Wilder - Freshman Year: Någon sorts variant på American Pie. Antingen gillar man det, eller inte...
- What Happens In Vegas: Förvånansvärt rolig, faktiskt.
Dom stora vinnarna den senaste tiden är definitivt:
- Spring Breakdown: Tjejfilm för tjejer som jag. Sjukt tjejig, sjukt rolig.
- He's Just Not That Into You: Vad kan man säga? Hur skulle det kunna bli fel?

Det är skönt med lätta filmer när man är sjuk!

Jag behöver egentligen inte leta efter en ny mobil, för jag vet redan vilken jag är kär i... Känns bara så jävla surt att pengarna jag hade tänkt spara ska gå till det... Så onödigt. När jag för en gångs skull har pengar att spara. Ska trots allt leva på den här lönen tills...ja...jag får ett nytt jobb eller börjar plugga, så...i alla evighet. Typ.







Men fin är den ju. Och som tur är billig.

Inga kommentarer: