tisdag 29 september 2009

I CAN DO WHAT SHE CAN DO SO MUCH BETTER

Min älskade Nicole, här kommer ett inlägg bara till dig. Jag finns alltid här för dig! (Den kanske inte är helt up to date, men du vet vad jag menar!)












Nothing in this world can stop oss tonight
dom spelar vår låt på radion
och du,
du spelar luftgitarr med
ditt rosa plektrum, värde: 6 kr
du, värde: oumbärlig
jag kan inga ackord,
du hade rätt
han hann aldrig lära mig mer
än E och E-moll
jag improviserar, men
vad gör det när dina toner är rena?

om det blåser ikväll,
om det stormar i natt,
torka tårarna med vita tumvantar
och lira 747 tills det blir vår igen

och om solen steker
och värmen är outhärdlig
då ligger jag på studsmattan,
i skuggan av päronträdet
med grillchips och Marlboro light
och väntar på dina skratt

när Brita gnäller
och håret lockar sig av regnet
tar vi med oss Simon Olevald! med krullet!
köper tre kulor glass på torget
och minns galningen som bodde i Mein Kampf

om du fastnar med klackarna i kullerstenen,
glöm inte att tid är pengar och jag har inte bråttom,
vi kan dricka latte med hasselnötsmak,
missbruka värt och ovärt
och läsa "Camillas citatsamling"

orkar du inte gå längre,
så vet snäckorna och blommorna kring din arm
att jag alltid svarar när skärmen blinkar
"Jessica Älskling <3" och Cindy Lauper sjunger
att girls just wanna have fun

jag kan nog inte bära dig hem,
men baby, du kan få sitta längst fram i taxin

Inga kommentarer: