torsdag 14 maj 2009

I SWEAR I HEARD YOU CRY

"Och du minns den du var med förakt, lite hat
Och man blir lik sin mor eller far
Du har förändrat ditt sätt, suddat ut varje spår
Men i själen din ja långt, långt in ekar tonåringens vrå"
Klåparen - Kent

Idag ska jag på medlemsmöte med alla Frammare och sen ska vi som är delägare i Freja träffas en stund och prata om helgen. Jag ska dessutom prata inför alla medlemmar (brukar vara ca 70 stycken som kommer på mötena) om juniorverksamheten ikväll. Själv.
Jag stannar kvar på Framnäs hela helgen, för jag ska sköta om min fina 2-krona, fixa optimistjollarna, åstadkomma någon slag ordning och reda i juniorstugan, titta till mina nyplanterade rabatter och kappsegla. Och ta det lugnt förstås. I alla fall tills på lördag, för då tänkte jag bjuda alla att komma ut och mysa med mig. Victor kommer i alla fall och sängplatser har vi gott om. Vi har det gött på lördagskvällen och sen kan ni ju alltid titta på när vi kappseglar. Det ska ju bli fint väder och allt!

Jag undrar varför människor oftare förändras till det sämre än till det bättre? Varför utvecklas man inte till en bättre människa automatiskt när man växer upp eller åldras? Varför innebär mognad att vissa människor blir dumma i huvudet? Och varför föds inte alla med sunt förnuft? Det är ett skrämmande korkat samhälle vi lever i, om man vågar tänka på det. Läskigt.

I förrgår hände inte så mycket. Jag var i skolan till fyra och åkte jag med pappa och målade botten på Vidfamne.
Igår var en mysig dag. I skolan lärde jag mig att jag var smart. (Trodde seriöst att det var allmänbildning att veta skillnaden på jordade och ojordade kontakter!) Och sen svängde jag förbi torget och fick i mig lite onyttig lunch och inhandlat mina välbehövda ansiktskrämer. Sen åkte jag till Hora och kollade på fyra avsnitt av Gossip Girl, men jag var tvungen att missa dom sista 6 minuterna, vilket är sjukt störande. Hemma låg jag och myste med Gilmore Girls, gjorde en ansiktsmask och tog det lugnt. Började på mitt arbete som jag ska göra klart idag och på kvällen kom Victor hit. En skön dag.

Nu ska jag äta och sen tvinga mig att själv att plugga.

Inga kommentarer: