onsdag 14 januari 2009

I'VE GOT A REASON TO CRY

Som brevbärare levererar jag följande medelanden till olika människor som betyder väldigt mycket för mig. Jag vill så gärna förklara för er vad jag känner, men det slutar oftast i meningslösa fyllekonversationer om "det hääär bordet...". Därför ägnar jag en stund åt att ge kärlek till dom som jag allt för sällan visar min uppskattning gentemot.
Du vet nog själv vad som är ämnat för dig.
(Om du nu inte skulle veta: Fråga gärna. Någon annanstans.)

1. Det finns så mycket jag skulle vilja prata om. Samtidigt finns det ingenting alls kvar att säga. För allt är väl sagt, eller hur? Vi sa det som kunde sägas, vi gjorde så rätt det gick av något så fel. Eller pratar jag bara skit? Jag kvävs, jag drunknar, jag krossas, jag fräts sönder. Du måste prata med mig, för vi är inte så jävla olika du och jag. När du behöver hjälp kommer jag alltid att sträcka ut en hand. Tro mig. Du är en av dom bästa personer jag vet. Jag har sagt det så många gånger och jag kommer, om du låter mig, att säga det hundratals gånger till: Du är värd det bästa.

2. Ibland känns det som att du är den enda som har mage att säga sanningen till mig. Och ibland är du den enda som har tålamod nog att inte säga någonting alls. Och ibland är du den enda person som jag faktisk står ut med. Jag kan aldrig säga allt till dig, men å andra sidan behöver jag heller inte det. Du lyssnar om jag pratar och du lyssnar om jag är tyst. Och du vet när jag inte berättar något, men du vet också att du inte ska fråga. Du lyssnar inte av din egna nyfikenhet, du lyssnar för att jag pratar. Och du är där. Du är alltid där. För det finns inga ord stora nog att att visa min tacksamhet. Många har så svårt att förstå oss, dom flesta fattar nästan ingenting alls. Dom som ser världen genom sina egna trånga ögon. Dom som inte har insett dom riktiga värdena i livet. Men det är sånt som man får utstå som version 2.0

3. Nala saknar Simba. För så fort det blir tungt vänder jag mig om för att se om du är där och när jag inte hittar dig så tappar jag fotfästet. Jag har aldrig varit en ängel mot dig, men du har alltid varit min ängel. Trots att jag varit så hemsk man kan vara mot någon någonsin mot dig, så svarar du varenda gång jag ringer. Mitt säkerhetsnät. Min livlina.

4. Om du någonsin läser här har jag ingen aning om. Men lik förbannat är du en av mina viktigaste vänner. Från den dagen då allt föll samman på riktigt för första gången i mitt liv, då jag fick reda på hur det kändes att bli sviken. Då jag fick lära mig känslan av att fullständigt tappa greppet om livet. Då jag var den som blev lurad. Från den kvällen då du var den första som jag berättade för och då du var den som ringde och räddade mig när det var som värst. Du får gärna påstå att du är känslokall och jag vet att du gillar att tro att du är proffs på manipulering. Men, vännen min, på 4 år lär man sig ganska mycket om varandra. Ibland har du utläggningar om diverse av mina problem och ibland säger du helt enkelt det som jag vill höra just då. Oavsett vad det handlar om så finns det en sak som är få förunnat: Jag litar på dig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

If you fall, stumble down
I'll pick you up off the ground
If you lose faith in you
I'll give you strength to pull through
Tell me you won't give up
Cause I'll be waiting if you fall you know
I'll be there for you

Prinsessan sa...

<3

:) sa...

Jag vill att du ska veta.
Att du är den bästa vän man kan ha, du ställer alltid upp. du lyssnar och du är där även om du inte har tid, även om det är helt ointressant. Jag tror jag förstår dig ganska bra och jag vet att du förstår mig väldigt bra vilket är fruktansvärt skönt om man behöver någon att prata med, vad det än gäller. Hittils har vi klarat av de flesta av hindren världen har kastat emot oss och vi ska nog även klara de som finns framför dig nu... Och, om man kunde önska sig den bästa vän i världen så skulle det nog bara vara hälften av vad du är. Satt och lyssnade på en låt förut och fick bara för mig att jag ville att du skulle veta det. Du är guld värd, glöm aldrig det! Finns alltid här för dig! 2.0