onsdag 31 december 2008

HAPPY NEW YEAR

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, det kan man väl säga

Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, men det var nog på håret

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Madde

Dog någon som stod dig nära?
Nä, inte nära

Vilka länder besökte du?
Frankrike, Danmark

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Det finns så mycket som man kan önska. Mindre panik. Mindre ångest. Mindre fucking problem. Kanske.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
Paris i somras. Vecka 27 på Marstrand såklart. 1:e november flyttade mamma till lägenheten. Alla torsdagar och onsdagar på Valand.

Vad var din största framgång 2008?
Jag är grym i skolan. Min klass tror att jag är pluggis. Och jag kom igång och tränade! Och så kom jag mig för att säga saker som jag inte trodde att jag skulle våga.

Största misstaget?
Att jag är naiv, som vanligt, gör att jag begår en del misstag. Annars är det nog att jag försummat mina vänner mycket pga skola och mina föräldrars skilsmässa. Och att jag suger åt mig folks problem (precis som om jag inte har nog med egna, liksom...) Det allra största misstaget är nog att jag fyllde 20, det var onödigt. Vuxenlivet får gärna vänta.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit dunderförkyld. Typ 100 gånger. Minst.

Bästa köpet?
Oj...kläderna från USA kanske... Jag fick ju Kent-boxen, så det räknas väl inte. Victors julklapp var jag iofs väldigt nöjd med.

Vad spenderade du mest pengar på?
Valand!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Victor, Jessica, alla mina kompisar...Pappa...Valand! Sommaren och att farmor blev frisk. Marstrand bär man med sig hela året <3

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Ella Elle L'a - Kate Ryan
Just Dance - Lady GaGa
Fother Mucker - High Tension Edit
Bring the Beat Back - Secret Beatz
Alla som inte dansar - Rob'n'b Remix
Rage -
Håll ditt huvud högt - Kent
Curly Sue - Takida
Poison - Takida
When I Grow Up - PCD
Handlebars - Flobots
Bland annat...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
I år har det varit antingen uppe bland molnen eller nere i dammet. Det har varit något av ett jojo-år. Men det var nog mer bottenskrap än solsken i år.

Vad önskar du att du gjort mer?
Kämpat kanske? Tänkt? Inte tänkt?

Vad önskar du att du gjort mindre?
Gnällt. Ätit pommes frites, haha.

Blev du kär i år?
Nej, men jag är

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Absolut. Men that's life.

Största musikaliska upptäckten?
Robban!

Något du önskade dig och fick?
Min dator

Något du önskade dig men inte fick?
En hel del

Årets bästa film?
Taken kanske? Minns ju inte alla filmer vi sett i år... Sex and The City...Wall-E var grym...Jag minns fan inte!

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Åt räkmacka, var på hockey och tog en drink på Lilla London.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Oh ja!

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Lite tjockare, lite sexigare... haha, nej, men mer avslappnad tror jag.

Vad fick dig att må bra?
Sommaren. Marstrand!

Vem saknade du?
Axel, Désirée

En värdefull läxa du lärt dig i år?
Lämna inte drinken obevakad!

Årets...
...bästa: Marstrand
...avsked: Mamma och pappa
...tristess: Sömnlösa kvällar
...tidsfördriv: CSI Miami
...besvikelse: Människor
...resa: Paris och Marstrand
...längtan: Pengar
...godaste: Röka. Tacopaj.
...jobbigaste: Farmor var sjuk
...snöigaste: Victors bil
...aj: Jag är klantig
...asociala: Ida? Haha
...insikt: Ingen är vem dom utger sig för att vara
...mest stabila: Pappa
…konstigaste: Linn och Johannes
…roligaste: Young People Fucking
…snyggaste: Paris Hilton
…fest: Nyårsfesten hos oss
…krog: ööh...Valand!
…tv-program: South Park. The Tudors.
…ord: AJA
…mest desperata: Andreas (samma svar som när jag svarade 06/07)

Inga kommentarer: