måndag 17 maj 2010

I WAS AIMING FOR THE SKY

Jag har nu kommit upp i ganska exakt 10.000 tecken på min hemtenta, vilket är maxgränsen. Den räknar dock med rubrik, sidhuvud och referenslistan, så det känns som att det är alldeles lagom. Sen vet jag inte om jag har svarat på det jag skulle, men det kommer jag inte bli klokare på hur länge jag än funderar... Så nu släpper vi den här tentan och så ska vi se till att ta oss till skolan på morgonen imorgon. Känns tungt just nu, men det blir till att bita ihop.

Imorgon bär det äntligen av till gymmet igen! Det var alldeles för länge sen, jag har abstinens... Inte för att jag inte varit fysiskt aktiv, men...

Jag vet att många i min omgivning är mer eller mindre chockade för tillfället. Men det är väl ingen som egentligen varit insatt på riktigt, så det är svårt för utomstående att få en ordentlig bild av situationen. Jag är bra på att inte visa vad jag känner och jag är proffs på att hålla mina tankar för mig själv. Så från min synvinkel har den här veckan möjligtvis varit positivt överraskande på vissa sätt, men ingenting är grundat på impulser eller påhitt, oavsett vad många verkar tro. Men jag antar att jag får leva med det. Okunniga har en förmåga att vara fördömande, har jag fått lära mig.

Jag har haft turen att ha vind i seglen hela den här veckan faktiskt. Det är nämligen så att jag har fått besked om lägenheten som jag tittat på, och den min! September till februari bor jag i en etta på Lindholmen och är herre över mitt eget hushåll. Det känns helt fantastiskt. Nu räknar jag dock med att jag har en herre till hos mig för jämnan, men... Åh, vad jag längtar!
I september blir det inflyttningspizza och givetvis, Petrus, blir det öl!

Nej, nu måste jag verkligen bege mig till sängen. Tråkigt som det är. Jag kommer att vara så trött imorgon och jag kommer att ha jättesvårt att somna dessutom. Har ju vänt en aning på dygnet den här veckan... Suck. Så är det!

Jag längtar så till Marsstrand också. Där kan vi snacka världsklass Peeet!






















If you only knew
How many times I counted
All the words that went wrong
If you only knew
How I refuse to let you go,
Even when you're gone
I don't regret any days I
Spent, nights we shared,
Or letters that I sent

3 kommentarer:

Peet sa...

Världklass²

Peet sa...

det ska in ett S där nånstanns med

Prinsessan sa...

;)