fredag 23 april 2010

YOU CAN'T SEE MY HEART BEATIN'

Månen lyser klart inatt
Men du ser den inte

Du blundar


Du påstod att du förstod dig på världen,

Men du förlorade tron på Gud

Var det värt det?


Mörkret omfamnar månen

Du ligger stilla och låter det omfamna dig

Du försvinner in i det som skulle bli din räddning

Du blundar


Allt det du ser,

När du sluter dina ögon

Hjälper det dig att sova?

Eller griper det tag i dig utan nåd

Och binder din kropp mot golvet?


Har du något mål,

Någon mening?

Eller blundar du

För stillheten i sig


Månen sticker mig i ögonen

Men du ser den inte

Du blundar


Injicera ditt hyckleri i mina vener

Så att jag kan hjälpa dig att blunda för mörkret

Och fäst mig

På ditt golv

Jag kan ligga vid din sida

När väggarna kryper närmre


Men jag ser månen,

Även när jag blundar

Och jag saknar förståelse

För världen och för stillheten

I din trolösa tillvaro


Du tror mig inte

Du förlorade tron på Gud

Och du ser inte mörkret,

För du blundar


Och det som skulle bli din räddning

Har blivit din drog,

Ditt gift


”Andas ut din besvikelse

Känn det kalla golvet mot din rygg

Och öppna ögonen,

Först imorgon ”


Du blundar.

Inga kommentarer: