onsdag 5 november 2008

SHE DON'T SLEEP AT NIGHT, AFRAID TO TURN OUT THE LIGHT

Åh, gudar kan inte sjunga!
Men vad gör det?
Ikväll står allting stilla
När vi lyssnar efter ljud
Och jag hör! Jag hör!
För ikväll står vi stilla
Vi står stilla och världen
Världen hör inget, gör inget ljud
För svart är grått och grått är vitt och vi
Vi ser inte skillnaden
mellan dimma och träd
Men vi lyssnar
Och låt oss lyssna!
För, åh nej, gudarna kan varken sjunga eller spela
Och inte heller jag!
Inte heller jag kan spela!
Men stilla, min vän
Var stilla ikväll
För när vi väntar
Ser vi stjärnor mellan molnen
Och äpplen mellan bladen
Åh, håll om mig nu!
Håll om mig, min kära!
För när allting står stilla
Måste du ha kraften
Åh, håll om mig nu!
Åh, gudarna kan inte sjunga!
Åh, när allting står stilla
När allting står stilla kan vi
När allting står stilla kan vi
Äntligen andas
Djupa, långa, andetag
In ut
In ut
Äntligen andas
För, åh, när allting står stilla!

Inga kommentarer: