måndag 25 augusti 2008

I GOT SOUL

Fått ändrat praktik till Psykos avd. på Lundby sjukhus. Underbart!

Jag och Victor har ätit sushi. Han är megaförkyld. Söt, men snorig!

Skolan har dragit igång på riktigt. Tre timmar långa lektioner, läxor, uppgifter, prov, stenciler, fördjupningsarbeten... Men också rökpauser, mysiga pratstunder och billigt kaffe. Och på det stora hela är det roligt. Riktigt roligt. Att plugga något som faktiskt intresserar en, det är en helt annan femma än grundskolan och gymnasiet. Jag kommer ju ha nytta av det jag lär mig nu. Det finns en anledning till att läsa om schizofreni, EKG och smärtlindring. Jag kommer ha användning av det i verkliga livet. (Mitt verkliga liv.)

Ser på Cityakuten, som en riktig vård-nörd!

Jag och pappa ska planera in en dag i veckan då vi ska köpa skolböcker och busskort och gå till optikern. Fast mest vill jag göra det för att umgås med pappa. Prata lite. Far och dotter-time.
Och så ska han hjälpa mig att beställa kläder. Massvis med snygga kläder från Forever21.com, en helt underbar sida! Med galet mycket snygga (och billiga!) kläder. Lovely!

Inga kommentarer: