tisdag 1 april 2008

SO TAKE THOSE FINGERS, TAPE 'EM UP AND SHOVE 'EM UP YOUR ASS AND CARRY ON

Jag var på sjukhuset idag också. Först gick jag på gudstjänst i Sjukhuskyrkan, sen hade vi studiebesök på Sahlgrenskas bårhus och sedan satt jag hos farmor några timmar. Hon sova hela tiden, vilket var skönt. Så slipper hon känna smärta och så. Farfar satt där hela dagen, som vanligt. Jag tror han uppskattar att jag kommer upp mer än farmor. Han behöver också sällskap. Det var mysigt idag. Dels var farmor lugnare, hon fick inga kramper och dom behövde inte suga ut slemmet någon gång medans jag var där. Skönt, för det ser jobbigt ut för henne. Jag och farfar satt och pratade. Han är nog världens klokaste människa, min farfar. Och så lätt att prata med. Vi diskuterade släkten, kommatecken, särskrivning, hans son som dog, hans bröder, alla hans jobb, skrivregler, hans syn, utbildning, mina syskon... Ja, vi kunde prata om allt och inget. Det är sällan vi gör det, bara han och jag. Brukar vara jag och farmor som pratar om sånt. Men jag tror att han uppskattade att ha någon att prata lite med och kanske få tänka på annat, bara en liten stund. Jag vet att jag uppskattade det väldigt. Han är så öppensinnad och stark som person.

Jag har också promenerat runt hela stan med Jessica och lagt upp bilderna från vår crazy-crazy-Sälenhelg.

Inga kommentarer: