söndag 27 januari 2013

I WILL SLIP YOUR MIND

Jag tänkte passa på, när jag ändå sitter vid en dator, att lägga upp flera teman på samma gång. Dessutom ligger jag ju lite efter. Lite stressigt att uppdatera varje dag. Men, here you go.

4. Brevlåda
Jag har ju inte själv haft en brevlåda på ett par år och den gamla plastiga brevlådan på Patrullgatan som jag växte upp med är borta sedan länge och vad jag vet finns det inga bilder på den. Inte heller har jag några bilder på den senare modellen vi hade. Jag kom då att tänka på en annan brevlåda, eller snarare några andra brevlådor, som betytt något speciellt, nämligen dom på Tjörn. Där sitter vår och mormor och morfars brevlåda, samt några andras, en bit ifrån husen, så man får promenera en stund på grusvägen för att hämta morgontidningen. Eller så får man passa på att ta posten när man ska ut och åka, helst genom att köra så nära att man når den genom bilfönstret. Jag har ingen bild på mormor och morfars brevlåda, men jag har i alla fall hittat en en bild på en röd brevlåda och det är det viktiga. (Dock ska den vara i plast och hänga på en rad, sådär som dom gör på landet.)

























5. Något jag haft på mig
Det får givetvis bli en bild på favoritskorna, som är på nästan varje dag!

  
6. Något som får mig att le
Världens finaste termoskopp, såklart. Den får alltid kaffet att smaka extra gott!
 


Inga kommentarer: