fredag 21 maj 2010

JUST PULL THE TRIGGER

Vi rensade ur våra garderober
Vi fann så fula saker,
Så fula lik
Som jag kvävt till döden
Dom flesta hade börjat ruttna
Och när vi rensade ur våra garderober
Så fann vi så fula saker
Och vi slängde ut dom
Och mina lik var så många
Men du tog min hand
Du sa ”gjort är gjort”
Och du bar ut dom
Och vi städade våra garderober
Och allt det fula,
Det omoderna,
Det gamla,
Det slängde du
Det fick du mig att slänga
Det slängde jag
Och vi skulle ge plats åt det nya, sa du
Så hyllorna blev tomma
När vi rensade ur våra garderober
Och alla dom fula liken
Fick ge vika
För allt det nya,
Allt det fina,
För du sa att ”gjort är gjort”
Så vi skrubbade bort lukten av förruttnelse,
Rev ut gamla tapeter,
Brände lik och gamla kläder
Med minnena av smärtan som dom orsakat
Vi sa farväl,
Vi sa ”gå din väg och
Kom aldrig mer”

Och det var bara vi som hörde
Men vi klippte alla kedjor
När vi rensade ur våra garderober
Och vi fann allt det fula,
Du såg mina lik,
Och du tog min hand
När vi rensade ur våra garderober
För att ge plats
Åt allt det nya,
Allt det fina,
Och vi sa ”gå din väg
Och kom aldrig mer”

Inga kommentarer: