tisdag 19 augusti 2008

OCH VÄRLDEN FÖRTJÄNAR INTE DIG

Du är det finaste jag vet.

Jag har fått veta en sak som jag inte kan sprida ut innan vissa personer fått veta det från rätt håll. Men jag kan i alla fall säga att det nog känns skönt. Men jag stannar vid nog. För det är klart att det känns konstigt och lite jobbigt också. Men absolut inte oväntat. Vi får vänta och se exakt hur det blir, men det blir i alla fall.

Och så har jag fått ett mejl. Som jag inte heller tänker tala om vad det stod i ännu, förutom att jag kan säga att det var lite chokerande. Men framförallt roligt. Sen får jag väl ta ställning till om det skulle vara en kul grej, om jag ens får en chans vill säga. Jag får väga för- och nackdelar helt enkelt.

Fick reda på min praktikplats idag. Det sög. Fick en som jag inte ville ha. Hur svårt kan det vara att ge mig psykiatri, när jag önskat det? Nu har jag i alla fall mejlat till dom som har hand om det hela och så får jag hålla tummarna jättehårt. Jag har ingen större chans att få igenom min önskan om byte av praktikplats, men jag får hoppas tills vidare.

Jag saknar Hora, han är typ borta.

Jag vill tillbaka till Framnäs, sommaren och seglarskolan. Och Marstrand och Vidfamne och solen. Saknar alltihop så det gör ont i hjärtat. Det har varit en helt crazy-underbar sommar!

Inga kommentarer: