torsdag 10 april 2008

JAG HAR ETT FOTO NÅGONSTANS, DÄR VI ÄR DROTTNINGAR OCH KUNGAR

Idag var vi på studiebesök på Stadsmissionen. Första halvan var sådär, tråkig berättare, men andra halvan var intressant. Det var en grym präst som pratade om människosyn och etik. Han verkade var en superbra präst, väldigt lik min konfirmationspräst.

Farmor var väldigt pigg idag. Innan hade hon pekat på nallen jag gett henne, försökt skriva och pekat på en bokstavstavla innan dom slutligen förstod att hon försökte fråga efter mig. Det värmde väldigt. Det betyder ju mycket för mig att komma upp, men det är också skönt att få bevis på att hon uppskattar det. Det värmde verkligen i hjärtat att hon ville ha mig där. Hon kunde kommunicera en hel del genom att mima ord idag och hon är verkligen på bättringsvägen. Tyvärr fick hon en del oro senare på eftermiddagen och då ville hon helst vara ifred och vila. Men det var trots allt bästa dagen hittills. Vi hade kontakt hela tiden och hon skojade till och med lite grann. Känns verkligen som att en liten del av stenen lyftes från hjärtat idag.

GAIS van över Hammarby Hamsters med 2-0

Inga kommentarer: