söndag 13 april 2008

ETT LÅNGFINGER ÅT DÖDEN

Det är inte så lätt att märka alla gånger, jag döljer det tidvis väl. Men gott folk, inse fakta: Jag är en mes. Elin är en tvättäkta mes. Som borde lära sig att tänka på sig själv ibland. Alla andra får väl fan klara sina egna jävla problem? Nej, det är ingen fara, för Elin vet inte hur man säger nej. Jag fixar allt. För alla. No problems. Mitt eget bästa? Äsch, skit i det!
När jag väl säger nej blir det ett jävla ståhej och helt plötsligt målas jag upp som världens sämsta människa som aldrig ställer upp.
Jag pratar inte om mina vänner, så ni behöver verkligen inte ta åt er. Jag pratar om alla andra. Om alla dom som finns där när det passar. Som vet att Elin alltid löser allting till slut, men som inte förtjänar det. Släng er i väggen.
Jag är en jävla mes som inte kan säga ett fucking NEJ.

Inga kommentarer: