onsdag 30 januari 2008

MAYBE I JUST WANNA LIVE BUT DON'T WANNA DIE

Att se saker falla samman. Att stå vid sidan om och inte kunna göra något. Att inget är upp till mig. Att ingenting jag gör eller säger håller bitarna på plats. Att inte vara den som slår sönder allt sammans eller den som får sina bitar splittrade. Att bara se på. Och ingenting kunna göra. Jag kan torka dina tårar, jag kan hålla din hand. Jag kan lyssna på det du säger och det du inte säger. Jag kan vara här når du behöver en kram eller någon att titta på tv med. Men jag kan inte hindra saker från att göra ont. Jag kan inte dra taggarna ur ditt hjärta eller lugna din stress. Jag kan inte blåsa på dina sår. Men här är jag. Jag gör vad jag kan. Jag lovar att alltid göra vad jag kan för dig. Om du behöver det eller inte, så finns jag. Här. För dig. Alltid. Jag älskar dig, bror.

Inga kommentarer: