onsdag 1 augusti 2007

I PANIKEN & TRÄNGSELN BLIR DU KALL & BLÖT

Reflekterar över dagen till MTV Sundown. Händelser idag: Petrus har ännu inte lärt sig veckodagarna och lurade därför upp mig kl 3 inatt. Jag duschade, sminkade mig och åt frukost. Precis när jag skulle dricka mitt kaffe gick jag in på Kent.nu och läste till min förväning att biljetterna släpps onsdag 1 augusti, vilket jag upplyste Petrus om. Han svarade "Omg, det är ju tisdag idag!" och jag kröp ner i sängen igen. Sen var det dags att träffa min psykiatriker. Ännu en okänd människa som frågar hur mitt liv är, om dosen på medecinen är lagom och hur saker känns. Tredje nya läkaren i år, underbart... Eftersom vädret var ultimat för segling åkte jag och Johannes till Framnäs för att segla. Jag gjorde misstaget att envisas med att segla min tvåmanna båt ensam. Lägsta rekomenderade besättningsvikt i lättvind är 100 kg. Det blåste 10-15 och jag väger 60. Inte nog med att jag fick reva seglet för att kunna kränga ner skiten, jag drev som en galning. När strömmen fick tag i båten var jag körd. Rätt upp på berget - och där satt jag. Jag hade inte en chans att få ut den tungviktaren till båt själv. Jag fick helt enkelt sätta mig på berget och vänta på att Andreas seglade hem och hämtade gummibåten, för att dra mig in. Petrus var i alla fall road av att se mig uppspolad på land! Nu får jag måla om botten på båten, för all färgen skrapades bort. Men det är sånt som händer! Efter Framnäs åkte jag, Micke och Petrus förbi Burger King innan vi strandade på Patrullgatan. Lite tv, lite dator, lite mys. Jag är tveksam till om det är någon idé att jag går och lägger mig, eftesom jag ska åka hemifrån strax efter fyra. Speciellt med tanke på hur svår jag är att få upp ur sängen, när jag väl lagt mig.

Vad det vore skönt att kunna stänga av hjärnan en stund. På tok för mycket tankar! Speciellt oönskade och krångliga sånna!

Fick mitt paket från H&M idag. Som julafton! 2 klänningar, 1 tunika, 1 linne.

Ida kommer hem imorgon, det ska bli skönt. Har saknat henne ganska mycket nu, det känns tomt att inte ha henne med jämt.

Inga kommentarer: